150 de ani de la Unirea Principatelor Romane


Asta s-a sărbătorit azi. Istoria cred că o ştiţi majoritatea. Care nu, găsiţi un rezumat aici.

Nu ştiu cum a fost în alte părţi, în Timişoara nu ştiu să fi fost ceva manifestări (oricum nu puteam scoate nasu afară din păcate), însă în Alba Iulia era musai să se sărbătorească. Numa ce am vorbit cu mama la telefon şi mi-a zis că tata a plecat în oraş să se "culturalizeze".
Daca aş fi fost acasă, poate aş fi trecut şi eu pe acolo.

Cam ăsta a fost programul:

Vineri, 23 ianuarie

- orele 11 – Primăria Municipiului Alba Iulia – Vernisajul Expoziţiei „Unirea prin ochi de copil”

- orele 12 – Sala Unirii – Vernisajul Expoziţiei „Hai să dăm mână cu mână”

- orele 18 – Casa de Cultură a Studenţilor – Spectacolul folcloric extraordinar „Hai să dăm mână cu mână”

Sâmbătă, 24 ianuarie – Piata Tricolorului – Catedrala Reîntregirii

- orele 17.30 – Moment literar de evocare a Unirii de la 1859, prezentat de elevii din municipiu

- Moment artistic – Corul „Augustin Bena” al Liceului de Muzică şi Arte Plastice

- Hora Unirii

- orele 18.30 – Focuri de artificii

- Retragere cu torţe efectuată de Colegiul Militar Liceal „Mihai Viteazul”

Sursa: site-ul oficial al Primariei Alba Iulia


Eu, dacă nu am reuşit să fiu prezentă, tot ce îmi rămâne e să postez despre asta şi să ascult Hora Unirii:



....şi să meditez puţin la ce spuneau Luna Amară în melodia Folclor:

"Cum se face c-ai uitat, ai uitat
De cei ce au murit ca să-ţi fi bine ţie
Şi miroase a prostie în întreaga Românie."


LE: Între timp am mai aflat că, tot cu prilejul acestei sărbători, organizatorii campaniei de informare "Basarabia - Pământ românesc" au pus la cale un spectacol de teatru si muzică clasică "Basarabia - Dor de liberate" care a avut loc în seara de 23 ianuarie, la sala Dalles. Sursa--> aici.


0 comentarii to "150 de ani de la Unirea Principatelor Romane"

Despre



Puzzle piece

Blog cu personalităţi multiple.

Din urmă...

Câţi m-au vizitat până acu:

logo SF

Web hosting for webmasters